Current chapter : Review blog sponsor ^^




 Annyeounghaseyo ! Hari nie , di petang yang tak hujan - hujan *menunggu hujan* . Duduk rumah sensorang . Aimi terasa dan merasa nak review sponsor segmen kedua aimi . Yang mana takk tahu dan belum join lagi . TERJAH SINI okay ? Sponsor - sponsor ini lah yang dah menyebabkan hadiah segmen aimi bertambah dan bertambah sampai sekarang dah mencecah 50+ . Terima kasih sangat . :) 

SPONSOR 1 
  Nama blog diber ''Diary Mimo'' . Blog yang ringan . Minat pink agaknya . Blogger bernama Maria Sazalli dan ex SPM victim . Merupakan sahabat baik aimi ^^ Lagunya comel sangat . Kalau dengar rasa nak joget - joget . Sidebar widget tersusun kemas . Header dia simple tapi boleh berubah warna . Nice ! Tak banyak yang dapat dicungkil . 

SPONSOR 2 
 Blog bertemakan pink colour . Header awesome dengan doodle yang menarik . Footer dia cantik sangat . Loading okay . Sidebar kemas . Blogger ini tengah buat GA . Blog ini ada salji . Terasa ada dekat luar negara pulak . :) Gambar kucing tuh comel dengan misai buatan tuan dia tuh . 

SPONSOR 3 
 First terjah blog ini , wahh ! Header dia smart lah . Tak jumpa lagi blog yang macam nie . Kalau headernya super  , mesti bloggernya duper ! Ain nie menerima sebarang tempahan untuk blog . Sangat berbakat . Peminat One Direction . Loading okay . Lagu sedap sesuai dengan blog . Quote kat sidebar menarik ''Islam is not better than somebody else . But islam is about sharing something that is better with everybody'' . Rajin join segmen / GA . 

SPONSOR 4 
 Vampire diaries diberi nama . Doodle header dia memang berkait dengan nama blog . ^^ Pandai pilih . Blogger berumur 16 Tahun dan bernama Nur Amirah Bustaipo . Juga rajin join segmen / GA . Big fans Louis Tomlinson's . Lagu yang ala - ala aqoustic . Blog yang kemas & ringan . BG yang sesuai . 

SPONSOR 5 
 Blogger bernama Nur Alja . Sedang menunggu keputusan SPM . Quote yang awesome ''Menulis apa yang berada dihati , untuk dikongsi dan diabadikan sebagai memori'' . Pageviews dia Wow ! 40 000++ . Sudah pasti blog ini ramai pengunjungnya . Shoutbox & banner yang sangat comel . Sidebar widget banyak tapi tersusun kemas . Loading okay . Blog ini ada menyediakan tuturial dan tips juga menerima tempahan . 

SPONSOR 6 
 Warna tema blog Hijau . Berbeza dengan yang lain . Mungkin blogger nie minat warna hijau . Tenang je bila terjah . Header yang simple but nice . Blogger bernama Ainalhanisah . Dilahirkan pada tahun 1991 . Sangat berminat dalam bidang fotografi . Sama lah dngn Aimi ^^ Sangat manis orangnya ! Hmm , aimi cadangkan supaya besarkan sikit body blog . Sebab sidebar widget akan nampak lebih cantik kalau ianya bersaiz sederhana besar . Hanya pendapat aimi . 

SPONSOR 7
 Blogger bernama Nor Alia Shafikah dan merupakan calon PMR 2013 . Tinggal di Terengganu . Jauh rupanya blogger nie tinggal . Sidebar kemas . Loading sekejap je . Rasanya blog nie menggunakan blogskin .  Header yang awesome ditambah pulak dengan quote yang menarik .

SPONSOR 8 
 Blog ini sangat diminati pengunjung . Penuh dengan tutorial & tempahan . Pageview mencecah 180 ribu . Header yang sangat menarik . Rasa nak je suruh tolong buatkan satu ^^ Walaupun banyak widget tapi blog tetap ringan . Siapa blogger ini ? Blogger bernama Maisarah dan dilahirkan pada tahun 1990 . Sedang menuntut di UiTM Shah Alam dalam Polymer Technology . Footer pun cantik . 

SPONSOR 9 
 Blog ini mengandungi mutiara kata dan tips-2 yang sangat berguna . Biru dijadikan warna tema blog . Sangat tenang warnanya . Guna denim template aimi rasa . Nama diberi dahulu , kini dan selamanya Siti Nor Baiyah dan menetap di Kelantan . Masih lagi menuntut di UIA dalam jurusan sociology & anthropology . Sangat suka join segmen / GA . 

SPONSOR 10 
 Blog yang sangat ringan . Klik je terus keluar semua . Sangat minat Domokun gayanya . Pelajar tingkatan 2 yang selesa dipagngil Illa or Bella . Terbaca tentang dirinya yang baru berjinak-2 dalam dunia blog ''Saya mahir tentang blog ketika berumur 12 tahun. Waktu itu saya dah mula faham coding-coding blog ni. Tetapi, sewaktu umur saya 13 tahun, saya mula melupakan dunia blogging buat seketika atas sebab-sebab tertentu. Tapi pada akhir tahun 2012, saya mula aktif dalam dunia blogging dan kini saya semakin memahami coding-coding blog seperti dulu. Alhamdulillah. xx'' Sidebar yang kemas . Tak banyak yang dapat dicungkil . 

 Alhamdulillah , selesai lah sudah review semua sponsor segmen kedua aimi . Aimi harap dengan review blog ini dapat mengeratkan lagi hubungan kita sebagai blogger ^^ Nanti aimi akan review blog pemenang SHORT SEGMEN aimi pula . Nak direview ? Join lah segmen tuh . Senang sahaja syaratnya ^^

8 comments:

Unknown said...

thanks sbb review.. :) sebenarnya.. aien x reti nak besarkan body blog tue.. hehe

MIS said...

wowww..menarik la...
macam nak join je....
like ^^,

jom singgah :

Menarik : Muzium Sains Miami Lengkap Dengan Tangki Jerung
Gempak : Gua Ais Terbesar Dunia
Seram : Kuasa Air Sungai Membelah Jalan Raya
Pelik : Kenapa Tasik Garam ni Warna-warni.?
Gempar : Ombak Keluarkan Cahaya Biru
Serius : Jambatan Nabi Musa Di Belanda

Dan Banyak lagi di Green Life..

Nur Baiyah said...

Thank 4 review..
Gud luck yea :)
http://indahsutera0605.blogspot.com/

Aimi Rahim said...

@aien hermionie : laaa , kesahnya . Tapi cari lahh caranya . Aimi rasa kalau dibesarkan lagi cantik ^^ Welcome .

Aimi Rahim said...

@ISs : Join lahh . banyak hadiah tau !

Aimi Rahim said...

@BaiYah : Thanks . jangan lupe ye syarat sebagai sponsor ? huhu

Syiera Firdaus said...

thanks aimi for review :)

Aimi Rahim said...

@syiera shiera : Welcome :)