Wajah Jadi Seram Akibat Pembedahan Plastik




Pembedahan plastik atau dalam bahasa omputih "plastic surgery" , kalau kita tengok banyak artis - artis buat pembedahan plastik ni dengan satu tujuan nak mencantikkan wajah . Kadang dah elok cantik , tapi dah nak dagu panjang sikit , pipi naik atas sikit , hidung bagi mancung sikit . Sampaikan buat pembedahan dengan kos yang murah dan sudah tentulah doktornya tidak diiktiraf . Kononnya nak jadi cantik . Tetapi selepas pembedahan . Wajah bertukar menjadi 'seram' . Menyesal tak sudah ! 

[imagetag]
Hang Mioku , membuat pembedahan plastik buat pertama kalinya pada usia 28 tahun . Akibat pembedahannya separuh jalan , wajahnya menjadi rosak dan besar . Akhirnya dia terpaksa menyuntikkan minyak goreng ke wajahnya . Setelah beberapa sesi lain , wajahnya semakin elok tetapi masih ada bekas luka dan cacat . 

[imagetag]
Jocelyn Wildenstein diduga menghabiskan hampir US $ 4.000.000 pada bedah kosmetik selama bertahun-tahun, dan berakhir sebagai salah satu yang terburuk . Bezakan wajahnya yang asal dengan selepas pembedahan ? Mana lagi cantik . Sayangnya ~ 

Terakhir tapi tidak paling terakhir. Temui italian sosialita Michaela Romanini. Ini pelaku kolagen bibir. 40 tahun, dan menjadi terkenal setelah operasi nya yang banyak.

Operasi tak terhitung Amanda Lepore's telah membuat salah satu nya transexuals dunia yang paling terkenal. Dia menjalani operasi plastik yang pertama pada usia 15 tahun, mendapatkan perubahan seks di tahun terakhir sekolah tinggi, dan operasi yang tak terhitung jumlahnya setelah itu.

*p/s : Bersyukur lah dengan wajah kita sekarang . Allah dah bagi yang terbaik untuk kita :)

1 comment:

eizz said...

Buruknya. Kita sepatutnya bersyukur dengan apa yg ada. Sesungguhnya, ciptaan ALLAH itu adalah sebaik baik ciptaan.